7 Şubat 2012 Salı

HEDİYE VEREREK SEVGİNİZİ GÖSTERİN..


Ailede eşlerin birbirine sevgisini göstermesi ailenin daha güçlü olmasını sağlar. Sevgimizi göstermenin yollarından biri de hediye vermektir. Bir hediye almak insana sevildiğini hissettirir.

Kızımın evimizin bahçesinden benim için topladığı ilk çiçekleri hiç unutmam. "Anneciğim bunları senin için topladım.", dediğinde dünyalar benim olmuştu. Onu büyütürken uykusuz kaldığım geceleri, ertesi gün işe gidip yorgun argın eve döndüğüm günleri unutuvermiştim. Benim onu çok sevdiğim gibi; oda, beni çok seviyordu. O çocuk aklıyla sevgisini en güzel şekilde göstermeyi bilmişti.
Bazen insanlardan duyarız,"Evlenmeden önce her şey harikaydı, ama evlendikten sonra her şey değişti. Aramızdaki sevgi uçup gitti" derler. Evlendiğimiz zaman sorumluluklarımız artar. Evin yükü omuzlarımıza biner. Aynı evde yaşamaktan dolayı birbirimiz için çok fedakârlıkta bulunuruz. Birbirimizi sevdiğimiz için bu fedakârlıkları yaparız. Ama sevgimizin sürmesi için değerinin bilinmesi gerekir. Eşimizi sadece sevmek, seni seviyorum demek, sevgimizi göstermeye yetmez. Sevgiyi göstermek, hissettirmek, yaşatmak gerekir.
Hediye vermek sevgimizi göstermenin en güzel yollarından birisidir. Hediye alan kişi "Beni düşünüyor, beni seviyor bana değer veriyor " diye düşünerek mutlu olur. Hediye bu duyguların sembolüdür. Karşımızdaki insana bir hediye vererek bu duyguları yaşattığımızda evliliği adına yaptığı fedakârlıklara değdiğini, sevgisinin karşılığını aldığını düşünerek mutlu olur. Kendisini daha güçlü hisseder.
Vereceğimiz hediyenin parayla alınıp alınmamasının, ucuz yada pahalı olmasının hiç önemi yoktur. Önemli olan eşinizi düşündüğünüzü ona hissettirmektir. Hediyeyi kendimiz hazırlayabiliriz, çiçek alacak paramız yoksa kır çiçekleri toplayabiliriz. Önemli olan onu düşündüğünüzü ona hissettirmektir. Ben oğlumun bana pazardan aldığı bir cüzdanı on beş sene kullanmıştım. Evde başka birçok cüzdan olmasına rağmen kullanmak için hep onu seçiyordum. Onu yanıma aldığımda kendimi daha güçlü hissediyordum. İsteyerek, uğrunda birçok sıkıntılara katlanarak yetiştirdiğim oğlum da beni seviyordu. Verdiği bu hediyeyle anneciğim verdiğin emeklere değdi. Ben de seni seviyorum diyordu.
Eğer sevdiklerimizle aramızdaki bağın güçlenerek devam etmesini istiyorsak, "Ben hediye vermeyi sevmem, ne gerek var, pahalı vb." bahanelerden uzak duralım. İnsanları birbirine bağlayan güzel duygulardır. Aramızda güzel duyguların oluşması ve devam etmesi için de; o insana, onu sevdiğimizi, değer verdiğimizi, düşündüğümüzü hissettirmemiz gerekir. Diyor…

Hiç yorum yok: