19 Şubat 2012 Pazar

ŞEYTANIN VESVESESİ....


Hasan-ı Basri "rahmetullahi aleyh" hazretlerinin talebeleri, şeytanın vesvesesinden şikayet ederek; "Ya şeyh! şeytandan gayet incindik. Hep bizi yaramaz işlere teşvik ediyor. "Elinize geçen dnyayı sıkı tutun, size lazım olacak." diyor ve bizi hayırdan alıkoyuyor." dediler. Hasan-ı Basri hazretleri gülümseyerek buyurdu ki: "şimdi buradaydı. O da sizden şikayet etti. Dedi ki: "şu ademoğullarına nasihat eyle de benim hakkıma tamah etmesinler. Kendi haklarına razı olsunlar. Hak teala beni huzurundan kovduğu zaman, dnyayı ve Cehennem'i bana mülk kıldı. Cennet'i ve kanaati ise onlara verdi. şimdi bunlar kendi haklarını bıraktılar benim mülküme tamah ediyorlar. Ben de onların imanlarını almayınca dnyayı kendilerine vermiyorum." dedi. Eğer şeytanın vesvesesinden emin olmak isterseniz, dnyayı terk edin ve endişesini gönüllerinizden çıkarın." Bu nasihatleri dinleyen talebeleri başlarını öne eğerek huzzrundan ayrıldılar.

Hiç yorum yok: