Gizli işlenmiş bir günahı açığa vurmak ayrıca
günahtır.
İbni Âbidin hazretleri, (Günahını açığa vurmak,
ayrıca günah olur. Gizli yapılan günahı başkalarına anlatmak da günahtır) buyuruyor.
Günahtan el çekemeyen kimse, kötü örnek olmamak için günahını gizlemelidir.
Oruç tutmayan, orucunu gizli yemelidir. Açıktan yemesi ayrıca günah olur.
Gizli yapılması istenen ibadet, nafile
ibadetlerdir. Nafile ibadetler açıktan yapılınca riya karışma tehlikesi vardır.
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Farzlar yapılırken araya riya karışmaz. Nafile
ibadetlerdeyse, gösteriş çok olur. Bunun için, zekâtı açıktan verip iftiradan
kurtulmalı. Sadakayı ise gizli vermeli ki, kabul olma ihtimali fazla olur. (2/82)
Nafile ibadetleri gizli yapmak daha iyidir.
Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Gizli sadaka daha iyidir.) [Bekara 271]
(Rabbinizi gizli, sessiz çağırın.) [Araf 55]
(Rabbini, içinden zikret!) [Araf 205]
Birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:
(Kıyamette, Allahü teâlânın himayesine aldığı
yedi kişiden biri, sağ elinin verdiğini sol eli bilmeyecek kadar, sadakayı
gizli verendir.) [Buhari]
(Sadakayı gizli vermek Cennet hazinesidir.) [Hatib]
(Sadakayı gizli vermek iyilik hazinesidir.) [Taberani]
(Farzlar hariç, evde kılınan namaz, mescidimde
kılınandan üstündür.) [İ. Abidin]
(Farzlar hariç, namazı evde kılın; evde kılınan
namaz daha hayırlıdır.) [Buhari]
(Tenhada kılınan nafile namazın sevabı, herkesin
yanında kılınandan 25 kat daha fazladır.) [İ. Ahmed]
(Hafaza meleklerinin işitmediği zikir,
işittiklerinden 70 kat daha sevabdır.) [Beyheki]
(Allah’ı gizlice zikredin!) [İbni Mübarek]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder